Thursday, September 19, 2013

Majlis Bertandang, Nadiyah & Muhaimin- 15 September 2013

Assalamualaikum,
 How are you guys doin yaw?.. :) Harap semua sihat sejahtera (enough with the lame intro..huhu)

Alkisah, pada tanggal 15 September lepas, Me and my sister perlu ke Majlis bertandang salah sorg customer kami, Majlis tersebut diadakan di Hulu Langat. Dia  juga menempah wedding dress dari AQAR Couture untuk majlis Nikah dan Resepsi (tapi kami tak dapat attend).. Utk majlis di Hulu Langat ni kami perlu make-up kan pengantin dan kami juga membawa Wedding Dress and Suit pengantin untuk pengantin pakai pada hr tersebut..

Walaupun dah selalu buat kerja ni.. tapi tugas kami kali ini, memang tak akan dilupakan forever and ever..hahaha.. Why..why.. memang drama habis nak sampai ke rumah pengantin ni..

Dalam Google maps, tertulis dari rumah kami ke Hulu langat memakan masa 20 ke 30 min sahaja.. jadi selamber lah kami keluar rumah pukul 8am hari tu..nak start MakeUp pukul 9am.. so ada sejam utk travel..sempat lah kan..kan..

Tapi, 2 jam baru kami sampai di rumah pengantin.. ikut GPS.. GPS bawak kami jejalan.. T_T

Jalan berbukit2..pusing2.. View memang sangat cantik..macam lalu cameran highland.. Tapi sepanjang jalan asyik jumpa tanah runtuh, dan ada satu tempat tu ada sign board besar tgh2 jalan.. I repeat.. TENGAH jalan ok..bukan tepi jalan.. tapi tak sempat ambil gambar..hehe

Dan sebab dah lambat, jalan pun dah macam nak pegi kayangan jer.. cuak habaq ang..huhu..

Sampai di tengah2 bukit, dan inilah simpang nak ke Batu 18 Hulu Langat (tgk sign board dari kejauhan tu).. tadaaAAA.. jalan tutup wehhh.. cuak tak.. cuak tak? macam mana kami nak pi makeup pengantin ni.. baju depa pun duk ada dgn kami..haha..

Lepas tanya jalan kat sorg Uncle naik motor.. dia suruh lalu jalan kecik berlopak kat tepi tu.. Uncle tu siap cakap "senang saja maaaa mau pegi batu 18.. senang sajaaa" hehe..mesti dia tgk kami dah cuak, so dia cuba menenangkan keadaan..

and kami pun jalanlah ikut laluan sempit berlopak itu.. :) so many monkeys.. so cute :)) rasa mcm nak tangkap sekor bagi kawan dgn chiko..


17 Kilometres to go...

Alhamdulillah.. selamat sampai di rumah pengantin, sempat makeup, sempat bersiap2.. tak ada kelam kabut ke apa.. semua berjalan lancar.. Dengan pengantin pun cool jer..


Wedding Dress, hand bouquet and Make-Up by AQAR Couture.



saya suka bunga tangan itu.. cantik warnanya.. pandai saya pilih warna..hehehe.. riak sangat haihhh..

Me with our favourite bride of the year.. ;)

Yang paling kanan, baju purple tu Kakak kepada pengantin.. masa dia kahwin dulu, kami juga yang buat wedding dress and make-up dia.. sekarang dah ada 2 orang anak dahhh.. Alhamdulillah. 
(owh..owh.. I feel somthing inside..lalalalala :'))


 Tahniah buat Nadiyah dan Muhaimin, semoga kekal bahagia hingga ke Syurga, InshaAllah.

No comments:

Post a Comment